2011. április 17., vasárnap

5. fejezet ~ Az alárendelt csapdája

                                                                              Sziasztok!
                                                                Megérkezett az új fejezet! :)
                                                              Kezdenek bonyolódni a dolgok...
                                                         Reméljük, tetszeni fog nektek! Jó olvasást!


                                                                                                                                                         
Violet szemszöge:

A mosdóba Alice jött utánam, amin nem kissé lepődtem meg. Elpanaszoltam neki, hogy mennyire megbántották a kis lelkem, de meg is ijedtem, hogy hisztérikának vagy érzelgősnek fog tartani. De nem ez történt. Nagyon kedves volt, és meg is vigasztalt. Bár a boszis becézésnél majdnem orra estem, de betudtam egy véletlennek. Túl sokat lógtam a nagyinál.
Amikor visszaértünk, a világfájdalmas képű szöszi bemutatkozott nekem, így a továbbiakban Jasper-ként fogom megnevezni. Igazán rendes srác benyomást keltett, és még az érzékei is kifinomultak, ugyanis az ibolyaillatomat nem hagyta szó nélkül. Hehe.
Tovább folytatódtak az órák, s innentől kezdve valósággal peregtek a percek. Nem nagyon figyeltem a tanárra, inkább nézelődtem. Sokszor láttam, hogy Alice és Jasper suttognak a padjukban, de soha nem sikerült egyetlen hangfoszlányt sem elkapnom. Teljesen olyan volt, mintha tátogtak volna. Vagy csak az én fülemmel van a gond...

A nap unalmasan telt, viszont egyik órán egyszer csak az összes ablak kicsapódott bukóra.
- Szellemek! – kurjantotta Caroline, akivel évnyitó után el is mentem tegnap kávézni egyet. Persze szokás szerint ugrottam egyet a padban. Pedig ez biztos, hogy a szél volt, tuti! Mert nem én és kész! Különben is... engem a tűz szeret halálra rémíteni, nem a levegő.
Pár perc múlva bezáródtak az ablakok, de kinyílt az ajtó. Világos, akkor ez huzat.
- Huzat! – kurjantotta Jasper, mire mindenki nevetésben tört ki. Én is.


~*~

Utolsó óra után kedvesen odaléptem újdonsült barátnő-jelölt tündérbabámhoz.
- Szia! Bocsi, de megkérdezhetem, hogy te merre mész haza? – érdeklődtem mosolyogva. Igaz, hogy csak ma ismertem meg őt, de nagyon kedves és szimpatikus lánynak tűnik. Szerintem tegnap este képzelődtem, és az a hallucinált alak hasonlított rá, de ennyi. Tényleg nem néz ki valami vérszomjas szörnyetegnek, sőt.
- Persze! – felelte fülig érő szájjal. Vajon mitől ilyen lelkes? – Ha a suli kapujától nézzük, balra. És te?
 Ez tök jóó!
- Ez remek, mert én is. Akár mehetnénk együtt, ha van kedved – ajánlottam fel, szélesebb mosolyt villantva. Láttam, hogy Jasper is elmosolyodik Alice mellett – éppen a táskáját pakolva -, de mikor az ajtóra nézett, rögvest lehorgadt a mimika az arcáról.
- Mindjárt jövök, csajok. Alice, megvárnál? Ezt még el kell intéznem – intett le minket, s miközben Alice mögött elment, óvatlanul megérintette a vállát. Felcsillant a szemem a mozdulatra. Van egy olyan érzésem, hogy...
- Szívesen, Violet, de csak ha meg tudjuk várni őt is – felelte.
- Ne haragudj, de én sietek. – Ja, a boszorkány nagyanyámhoz, de ezt inkább megtartom magamnak, ha nem gond. – De ha holnap...
- Holnap tökéletes! – vágta rá rögtön. Talán látta, mennyire egyedül érzem magam ebben a közösségben? Meglehet. Vagy csak ilyen aranyosan hiperaktív.
 Rámosolyogtam, s közben hátrálni kezdtem az ajtó felé.
- Rendben, akkor holnap. Szia! – köszöntem el, majd túlzott hévvel fordultam meg, hogy az ajtó felé induljak. Ugyanúgy jártam, mint reggel. Mivel jópasi Damon megint ott támasztotta a falat.
- Upsz.. – nyilvánultam meg félénken.
- Cica, szokj le erről, vagy nem leszünk jóban. Még a végén félreértem... – vigyorodott el. Igazi ragadozóvigyor volt...
- Inkább neked kéne leszokni arról, hogy az ajtóban állsz... na, mozdulj! – azzal ellöktem az ajtófélfát támasztó kezét, és kipördültem az nyílászárón, de előtte még intettem egyet Jasper-nek.
- Csak azért nézem el neked, hogy kioktatsz, mert ilyen finom illattal vagy... – jött hirtelen közelebb, és olvasztó mosolyától ismét zsákmányállatnak éreztem magam. – Ibolya, de mégis tüzes.. hogy is mondjam, olyan... boszis. – Ahogy ezt mondta, semmi őszinte „hogy is mondjam” nem volt benne. Szavai csöpögtek a rejtett utalásoktól, és a zöld szemeiben is ott fénylett minden. Ez teljesen más volt, mint amikor Alice viccből megjegyezte nekem.
„Tüzes.. hogy is mondjam.. boszis...”
Teljesen leblokkoltam.
- Nekem.. most mennem kell... – nyögtem ki, a szavak között másodperces kihagyásokkal, majd huss. Csoda, hogy porfelhőt nem kavartam magam után.



Damon szemszöge:

Utolsó óra után még elléptem, hogy meglátogassam Jaspy-t. Sejtettem, hogy nem fog örülni nekem, de mivel én nem vagyok képmutató, nem teszek úgy, mintha ez egy cseppet is érdekelne.
- Mi a jó büdös francot keresel itt? – morogta, de csak halkan. – Már egyszer elküldtelek!
 Oh, azt hiszi, hogy egyenrangúak vagyunk! Hát nem édes? Nem. Kurvára idegesítő éppenséggel.
- Jaj, Jasper, haver.. – játszottam meg magam, amit egyébként jól csináltam. – Csak lejöttem érdeklődni, hogy milyen volt az én kis barátomnak az első napja a kis tündérbaba és a kis boszi társaságában...
- Jó volt, de milyen bosziról beszélsz? – kérdezte meg, még mindig ingerülten. Már épp nyitottam volna a számat, hogy felvilágosítsam, amikor egy illat kavalkáddal együtt járó személy kis híján felborított. Oh, emlegetett boszi...
- Upsz.. – mondta. Már megint abban a pozícióban voltunk, mint reggel. Én a derekát fogtam, ő a mellkasomba fejelt. Hm..
- Cica, szokj le erről, vagy nem leszünk jóban. Még a végén félreértem... – Rávigyorogtam, mire ő persze ugyanúgy kimenekült a karjaim közül, mint reggel. Mélyen beleszagoltam a levegőbe, ahogy elsuhant mellettem. Fincsi... a boszik jellegzetes virágillata... ah, teljesen beindítja a fantáziám.
 A kis drága persze kioktatott, de elég volt csak egy kis rejtett utalást tennem a tűzről, meg a boszorkányságról... már iszkolt is el. Heh. Jobb is, ha mész...
- Szóval, ott tartottunk, hogy... – tettem úgy, mint aki elvesztette a fonalat. – Óh igen, pontosan Violet-nél tartottunk – vigyorogtam.
- Honnan tudod a nevét?
- Egyszerre egy kérdést. Az utóbbi lényegtelen. Az előbbire a válaszom, hogy a kis ibolya illatú tűzbosziról beszélek...
 Naná, hogy nem vette a lapot. Most azt hitte, hogy a csajt sértegetem.
- Én nem a szidásról beszélek, Mr. Észlény. Hanem a varázserővel felruházott nőkről, akiket úgy hívunk, hogy boszorkányok.
- Te meg mi a nyavalyáról beszélsz? - nevetett Jasper - Boszorkányok nincsenek.
- Látszik, hogy még új vagy. Veled ellentétben én már egy ideje a világon vagyok, szóval teljes határozottsággal állíthatom, hogy igenis léteznek boszorkányok. És a vámpírok ezt megérzik. Persze, csak ha elég fejlettek rá. – Gonoszul rávigyorogtam sértett arcára. – De ez fordítva is működik.
- Tegyük fel, hogy egy idióta vagyok és elhiszem neked ezt a hülyeséget. Miért figyelmeztetnél?
 Ne csak tegyük fel. Idióta vagy, és mellesleg el is fogod hinni.
- Mert a boszik hűsége csak egy bizonyos fokig terjed irántunk. Mások vagyunk, mint az emberek, ez egyértelműen egy közös nevező. De itt a bibi: mi már meghaltunk, és ami még szörnyűbb: embereket ölünk – adtam elő a mesét a szokásos stílusomban. Bele akart szólni, de folytattam. – Tudom, hogy te vega vagy, de a többség, a normálisak nem azok. Így hát megvédik az embereket, ergó...
- Lelepleznek minket...
- Na, ki a legügyesebb az osztályban? – vigyorogtam rá. – Azért mondtam el, hogy légy résen. Tudod, szomorú, de ha ti buktok, engem is magatokkal rántotok, ami szívás. Szóval... – vettem egy nagy levegőt. Láttam rajta, hogy sikeresen elültettem a bogarat a fülébe. Kiváló. – Csá.
 Azzal otthagytam őt, megigazítva a bőrdzsekimet. Azt hiszem két dolgot nem említettem neki.
1., Violet Hetfield kisasszony még a legszebben megfogalmazva is amatőr, és semmit nem tud a vámpírokról. Azt sem, hogy a tündérbabáék azok.
2., Ha elmarom tőle Jasper-éket, védtelenül marad. Ami azt jelenti, hogy...



Violet szemszöge:

- Itt vagyok! – léptem be idegesen Mama házába.
- Én is! – hallottam az emeletről a hangját, majd kisvártatva lecsörtetett hozzám. – Jézusom, mi történt? Úgy nézel ki, mint aki szellemet látott...
- Annyi minden történt ma... – roskadtam le egy székbe. Ideges vagyok... ez nem lesz így jó...
Felém lépett, keze a vállamat érintette biztatóan, de épp hogy a bőrömet megmarkolta, dermedt arckifejezéssel kapta el a kacsóját.
- Nagy veszélyben vagy, gyermek – mondta.
- Erre magamtól is rájöttem... – Jópasi Damon nem is lehetett volna ennél nyilvánvalóbb. Már csak egy „tudom, mi vagy” tábla hiányzott a homlokáról.
- Azért hívtalak ide, mert mindent láttam előre – mondta hirtelen. – A kristálygömbömben. És most az érintésről bevillant az arc is, amit tegnap este láttál. Képzelem, hogy össze vagy zavarodva.
- Nem tudod elképzelni! – csattantam fel. – Elegem van ebből az egész hülyeségből! Miért kellett elmondanod? – kiabáltam rá, mire a kandallóban lévő tűznyalábok egyszeriben fellobbantak.
- Ha a fajod ellen van kifogásod, az a te bajod, de ne az én házamat égesd fel! – vágott vissza Nagyi, majd egy vízsugárral eloltotta a szőnyegre kicsapódott parazsakat. Ezt komolyan én tettem...? Nem, nem akarom! Elég...
- Ez már túlnő rajtam... félek tőle... – lábadtak könnybe a szemeim. – Nem tudom kontrollálni...
- Jaj, drágám... – ölelt meg lágyan, ahogy csak a nagymamák tudnak ölelni. – Persze, hogy nem. Még csak tegnap derült ki, hogy a tűz az elemed, ami a legerősebb, s amit a legnehezebb fékezni. De ne félj, majd én tanítalak... most az a legfontosabb, hogy megnyugodj – súgta a fülembe, majd hirtelen latin szavakat kezdett mormolni. Fogalmam sem volt, mit művel, de olyan nyugalom árasztott el, mintha csak egy tengerben úsztam volna.
- Akit tegnap láttál, az egy vámpír – súgta a fülembe. Megdöbbentem, de csak enyhén. A nyugalom mindenemet elárasztotta. Mit csinált velem...?
- És akivel ma összebarátkoztál, ugyanaz a személy. – Nem... nem lehet...
- Bántani fog? – kérdeztem halál nyugodtan, de szemeimből folyni kezdtek a könnyek.
- Nem, ellenkezőleg. Megvédeni attól, aki veszélyt jelent rád.
- Ki az? – kérdeztem, de még mindig alig hittem el. Vámpírok...? Vérszívó szörnyetegek? Az a kis tündérbaba? Nem...
- Aki tudja, hogy ki vagy – suttogta, és egyszeriben lepergett rólam a varázsige.
- Damon! – kaptam fel a fejem. – Úristen... nem kellett volna tegnap idejönnöm! – kaptam fel a táskámat. – Bárcsak apára hallgattam volna! Ez csak bajt hoz a fejemre! – ordítottam, majd ki akartam vetemedni az ajtón, de odafagyott a lábam a padlóhoz.
- Akár tetszik lányom, akár nem, boszorkány vagy. Az üknagyanyád is olyan volt, mint te. Ellökte magától a varázserőt. És tudod mire vitte? Egy vámpír szolgájaként végezte, majd tulajdon gazdája által érte a halál.
 Éreztem, hogy megint próbál nyugalommal elárasztani. Ahogy az erejét kiengedte, mindent beborított a rózsaillat...
- Nem érdemlem ezt... – nyöszörögtem.
- Valóban nem. Éppen ezért kell megtanulnod megvédeni magadat és a szeretteid. Én segíthetek ebben, de neked is akarnod kell.

Vettem egy mély levegőt. Ezer és egy gondolat száguldott a fejemben, szívem hevesen vert. Éreztem, hogy gőzöl lábamnál a jég, és hogy a felolvadt víz ráfolyik a cipőmre.
- Rendben van – egyeztem bele, amikor sikerült tisztáznom magamban a legfontosabb dolgokat: Alice és Jasper vámpír, de nem bántanak engem. Viszont Damon...
- Először is, ezt viseld, kérlek – nyomott a kezembe egy nyakláncot. – Egy különleges fűszerkeverék van benne, ami távol tartja a vámpírok bűvkörét – adta a kezembe. Megszagoltam a csinos kis ékszert.
- Én nem érzek semmit... – mondtam, mire Nagyi elmosolyodott.
- Persze, hogy nem. Tettem közé ibolyát, hogy ne legyen feltűnő. Azt pedig nem érzed, mivel a saját illatod elnyomja.
 Világos, azt hiszem...
- És ha készen állsz, megmutatom, hogyan csinálj olyan fejfájást egy vámpírnak, hogy még a vértől is elmenjen a kedve! – villantott egy széles mosolyt, és végre engem is jobb kedvre derített vele.
- Készen állok.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett!!! Végre Violet is megtudta, hogy vámpírok... És, hogy Alicék nem bántják.
    Nekem is kell egy ilyen nagymama!!!
    "És ha készen állsz, megmutatom, hogyan csinálj olyan fejfájást egy vámpírnak, hogy még a vértől is elmenjen a kedve!"
    Kedvenc részem volt!!! :D

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Hehe, örülünk, hogy tetszett a feji. (Meg a nagyi. :D) Köszönjük szépen a komidat, nagyon jól esett! *-*
    Puszi: Alice és Violet

    VálaszTörlés
  3. Hm, Lányok! Azt hiszem rájöttem valamire...
    Amikor Alice és Jasper szemszöge van, akkor Alice ír, de viszont amikor Violet és Damon szemszöge van akkor Violet ír. Ugye? Picit más a fogalmazási stílus azért gondoltam :D

    Szereplőkről:
    Damon egy bunkó köcsög. Ki nem állhatom. Szegény Violet, azért rossz lehet neki, hogy csalódik valakiben, aki így tetszik neki, hogy már a neve is az, hogy Jópasi Damon. XD bár szerintem nem az de magánügy :D
    Jújúj Alice és Jasper édes mint mindig.
    Irigylem Alice-t, hogy olyan kis hiperaktív.
    Violet, meg remélem összeszedi magát, a boszorkányságot illetően és nem fogja felgyújtani a nagyi lakását. :D
    Amúgy nagyon szimpi a nagyi. És egészen addig az is marad, amíg nem akarja megölni Alice-éket :)
    Amúgy a nagyi az vízboszi? :O

    A fejezetről:
    "a boszik jellegzetes virágillata... ah, teljesen beindítja a fantáziám." jaj el se akarom képzelni, hogy mikre gondolt Damon... de van egy olyan érzésem, hogy nem csak arra, h vacsi... vagy én vagyok a pervez?:$
    Oh, amúgy biztos jó illata lehet Violet-nek. Már maga, hogy ibolya. IMÁDOM az ibolyát :) Jöhetne hozzám látogatóba Viol :P
    Na de egy szó, mint 100:
    Imádtam és nagyon várom az újat :)

    Puszi: Dina

    ui.: Bocsi, hogy ennyit írtam. :$:)

    VálaszTörlés
  4. Szia Edina! :)
    Igen, ügyesen rájöttél, hogy felváltva írjuk a fejezeteket. :)
    Örülünk nagyon, hogy tetszenek a szereplők (főleg a Nagyi ;]), bár úgy látjuk, Damon nem nyerte el a tetszésedet... xD Na, sebaj. Nem mindenki rajong a rosszfiúkért. (Amúgy igen, Rosemarie vízboszi.)
    Ééés egyáltalán nem vagy perverz, mert Viol sem csak a vacsira értette, amikor leírta azt a mondatot, ami a kedvenc részed lett. :D Alice személyes megjegyzése neked: "Nem is tudod, mennyire jó a kis boszi illata...:P" Hehehe.
    Nagyon szépen köszönjük, hogy írtál. Az egyik kedvenc komi-íróink közé tartozol. ;) Ésés a hosszú komiktól mindig úgy hízik a májunk. :$
    Puszi: Alice és Violet

    VálaszTörlés